Eerste maand - Reisverslag uit Clermont, Verenigde Staten van Rein Hettema - WaarBenJij.nu Eerste maand - Reisverslag uit Clermont, Verenigde Staten van Rein Hettema - WaarBenJij.nu

Door: Rein Hettema

Blijf op de hoogte en volg Rein

17 September 2015 | Verenigde Staten, Clermont

Hallo allemaal,

Ik zit nu een maand in de US. ik heb het erg naar mijn zin. de reis begon erg leuk. Toen we aan kwamen op de eerste bestemming in New York werden de kamers ingedeeld. Ik had een hele leuke roommate uit Noorwegen. We hebben heel veel dingen gedaan maar er zijn mij een paar dingen goed bij gebleven. We zijn naar NYC geweest, hier zijn we door central park gelopen en hebben time square gezien.

20 Augustus vlogen we door naar ons gast gezin. Mijn vlucht zou 2.5 uur duren. De vlucht heeft uiteindelijk 8 uur geduurd door het slechte weer. We gingen om 1.20 taxiën naar de start baan, om 4 uur stegen we eindelijk op nadat er gezegd werd dat de vlucht gecanceld was. De vlucht was goed weinig turbulentie en veel geslapen. We lande om 6.45 en bijna direct werd de laatste landingsbaan gesloten, we hebben nog 2 uur in het vliegtuig gezeten omdat we niet naar onze terminal mochten.

Ik was eindelijk aangekomen en werd welkom ontvangen door de locatie coördinator. De rit naar mijn gast gezin was lang maar daar heb ik niets van gemerkt.
Dan het moment, ik ontmoete mijn gastgezin voor de eerste keer. De vader en moeder zijn heel hartelijk en open en ze zeggen alles wat ze denken. De volgende dag leerde ik de andere kennen en zij waren ook erg aardig tegen mij.

Op dinsdag de 25ste begon mijn school. De schoolbanken vind ik wel even wennen en een beetje vervelden omdat ze heel klein zijn en ze aan elkaar vast zitten. Als je probeert op te staan en je stoel naar achter te schuiven gaat het fout.

Verder gaat tot nu toe gaat alles goed en heb ik het erg naar mijn zin. Ik denk dat ik nog 9 leuke maanden te gaan heb.

Heel veel groetjes,
Rein Hettema